Followers

Monday 7 November 2011


ARUNG JERAM GARUT YANG MENCABAR

Berteriaklah sekuat hati seolah-olah anda terlepas daripada semua masalah. Itulah yang akan anda lalui bila melintasi jeram dan air sungai yang deras. Setiap kali berhadapan dengan jeram anda akan berteriak dan menjerit tetapi anda tidak akan puas dan anda akan terus meminta untuk bertemu dengan jeram yang lebih besar dan lebih hebat lagi kerana teriakan itu membuatkan anda melontar keluar segala persoalan tentang kehidupan ini. Itulah kehebatan arung jeram atau rafting yang terdapat di sungai-sungai di Garut.

Arung Jeram adalah kegiatan yang memerlukan kemampuan fizikal dan mental karena ianya berkitan dengan cabaran dan adanya tentangan alam. Ramai yang berkata dengan adanya aktiviti lasak seperti arung jeram ini, peserta akan merasa excited  dan stress yang membebani fikiran akan hilang. Maka tidak hairanlah ada peserta yang seolah-olah ketagihan dan mahu lakukannya pada setiap minggu. Yang lebih penting lagi aktiviti ini di lakukan secara berkumpulan dan sudah tentu anda akan dapat berinteraksi dengan rakan-rakan dalam kumpulan anda dengan lebih mesra lagi. Anda akan berteriak bersama rakan-rakan anda dalam irama yang sama  setiap kali melintasi jeram nanti.

Anda juga boleh menikmati pemandangan hijau sepanjang perjalanan  menyusur sungai dengan kedinginan suasana. Yang pastinya anda tidak akan terasa kebosanan kerana anda adalah sebahagian daripada pasukan yang mencipta kehebatan untuk diri sendiri.

Ada yang berpendapat bahawa aktiviti  arung jeram ini dapat meningkatkan kemampuan dan kekuatan jantung serta paru-paru, kekuatan dan daya tahan otot, serta fleksibiliti sendi bahu dan pinggang di samping tubuh  merasa lebih sasa dan segar. Arung jeram merupakan aktivitas yang sangat menarik dan di katakan juga dapat membantu dalam memacu adrenalin. Sertailah kami untuk berarung jeram di Garut nanti. Anda boleh mencuba dan sudah pasti anda ingin mencubanya lagi walaupun anda tidak boleh berenang.
Pakej Kayangan Vacation ini di bawa kepada anda oleh Geomatika Travel & Tours Sdn Bhd (KPL/LN 4484) Tel 03 42520233 untuk perhatian Fahmi atau tel 013 3416783 untuk perhatian koordinator program Hashim Akob atau e mail: geotour4484@gmail.com atau hashim_akob@yahoo.com

 

No comments:

Post a Comment